×

Успешно се регистрирахте. Посетете вашия email, за да активирате акаунта си.

×

Не е открит потребител с този емейл.

На посочения от вас емейл е изпратен линк с който можете да смените паролата си.

Регистрирали сте се с Facebook.

Регистрацията Ви не е завършена. На емейла е изпратен линк с който да активирате профила си.

×
или
×
или
Петък, 9 Декември 2016

Предимствата на домашно приготвената храна

Няма как да искаме да се храним здравословно, ако не поемем важната отговорност за приготвянето на истински здравословна храна вкъщи. Това не трябва да ни кара да мислим, че здравословното хранене предполага, че ще трябва да се полагат усилия, при това за нещо, което дори не е вкусно.

Приготвянето на здравословни и полезни за вас храни не е необходимо да бъде препятствие за здравословната ви диета. Съществува изобилие от ресурси, които да ни помагат да ядем правилно и които превръщат любимите ни храни и рецепти в здравословни ястия. Тук ще откриете лесни рецепти и съвети за по-здравословен режим на хранене. Ползите от готвенето и приготвянето на храна вкъщи

В днешната забързана култура идеята да планирате, да сготвите и да се насладите на домашно ястие може да изглежда дори плашеща. “Бързият и лесен” начин на живот, пълен с микровълнови печки, заведения за бърза закуска и пакетирани за вкъщи ястия лесно засенчва важността на готвенето и приготвянето на храна по старомодния начин: вкъщи в собствената ви кухня. Много от готовите храни, независимо дали от крайпътната закусвалня или от опаковките за микровълнова съдържат безброй вредни съставки.

Освен това много от нас са били подлагани на специални диети за подобряване на специфични здравословни проблеми – от превенция на сърдечно-съдови заболявания и диабет до отслабването. Диетите често ви карат да ядете едни и същи неща отново и отново, което с времето може да стане еднообразно и досадно. Но различните видове храна и креативните методи за приготвянето им могат да влеят нов дух в диетата ви и да ви осигурят възхитителните вкусове, за които жадувате.

Отделянето на няколко минути за приготвянето на бързи и здравословни ястия ви дава повече контрол върху това какво вие и семейството ви ядете. Издирването на разнообразни нови здравословни рецепти и приготвянето на полезни ястия могат да ви помогнат да се предпазите от често срещани медицински проблеми и състояния, а също така въвличат сетивата ви в разточителен свят от вкусове, аромати, гледки и звуци! Това е и чудесен начин да съберете семейството си на едно място като едновременно с това пестите пари.

Как да направите любимите си рецепти по-здравословни?

Има множество лесни начини да промените рецептите така, че да бъдат здравословни, и в същото време да запазят чудесните си вкусове и аромати.

Някои основни съвети за това как да направим любимите си рецепти по-здравословни:
- Намалете съдържанието на месо и увеличете това на зеленчуците в ястията.
- Избирайте пълнозърнести паста и хляб. Замествайте обезцветеното бяло брашно с пшенично, когато печете нещо.
- Поднасяйте различни пълнозърнести гарнитури като булгур или каша вместо бял ориз или паста.
- Гответе с по-малко мазнини като използвате незалепващи тигани.
- Попивайте с хартиени кърпи всички пържени меса. Или още по-добре – изпечете ги, вместо да ги пържите.
- Избягвайте да готвите със соев сос или сос Уорчестър или с продукти, които съдържат мононатриев глутамат (MSG).
- Използвайте чесън или лук на прах и обезсолени зеленчукови бульони и продукти.
- Купувайте сирене и кашкавал с по-малко мазнини или моцарела, която е естествено с по-малко мазнини.
- В рецептите, изискващи сметана или мляко, заместете обикновените такива с обезмаслени или опитайте да използвате други видове ”мляко” като оризово или соево. Използвайте и топено сирене, кисело мляко и майонеза с понижено съдържание на мазнини.
- Нездравословните мазнини като определени видове масло, олио и маргарин обикновено могат да бъдат намалени с 1/3 до 1/2 в рецептите. Първо опитайте да намалите дозата със съвсем малко и с времето използвайте все по-малко и по-малко – трудно ще направите разлика.
- Можете да използвате и заместители на мазнините като пюрета от сушени сини сливи или от ябълки за печените сладкиши.
- Използвайте прясно замразени плодове без добавена захар, ако няма достъпни съвсем пресни.
- Намалете захарта, необходима за повечето рецепти с 1/3 до 1/2.
- Подслаждайте гофретите и хлебчетата с екстракти от канела, кардамон, ванилия или бадем, за да намалите съдържанието на захар.
- Опитайте да ядете печените картофи или салатата със салца сос вместо с пълните с мазнини заливки или масло.

Спестяващи време съвети за приготвянето на здравословни рецепти

Ами ако просто нямам време да готвя? Или да си приготвя обяд? Или да закуся? Това са често срещаните оправдания на хората, които не осъзнават колко лесно и бързо може да е приготвянето на храна вкъщи. Започнете с по едно хранене вкъщи повече всяка седмица. Готвенето е като всяко ново умение. Изисква малко практика, за да се усъвършенства. Затова си дайте малко свобода на действието. Нормално е да изгорите ориза или да преварите зеленчуците. След няколко опита ще става все по-лесно и бързо. Започнете с приготвянето на лесни ястия. Готвенето не е задължително да е сложно.

- Гответе просто. Задушете или запържете леко малко зеленчуци. Опечете картофи. Изпечете на скара риба или пиле. Готвенето на лесни ястия е идеален начин нещата да стават бързо. За да направите храната по-интересна, добавете подправки и сосове към ястието, когато го консумирате. Хората с различни предпочитания могат да овкусяват храната си по свой уникален начин. Това е чудесно, когато готвите за цялото семейство.

- Пригответе продукти и за известно време напред. Това ще улесни достъпа ви до продукти, които можете да прибавите към ястията. Накълцайте зеленчуци и ги съхранявайте в опаковки в хладилника. Сварете си няколко яйца и ги подгответе за закуска на следващата сутрин. Пакетирайте ястия колкото една порция, за да ви е удобно направо да си ги вземете за обяд.

- Гответе повече, отколкото ви е необходимо за едно ядене. Чудесно е, когато имате останала храна, която може да се използва за бърз обяд или вечеря на следващия ден. Също така, когато приготвяте неща като цели зърна от житни растения, гответе поне двойно повече от количеството, което ви е необходимо, и съхранявайте останалото в хладилника, за да го използвате с други ястия.

- Използвайте таймер. Много храни не отнемат много време за приготвяне, но изискват повече, за да се сварят или изпекат.
Използването на таймер ви позволява да приготвяте храна за кратко време и след това да се занимавате с нещо друго, докато тя се сготви. Например – няма да ви отнеме дълго време да измиете и накълцате малко зеленчуци и да ги пъхнете във фурната или да изплакнете и сложите в тенджера малко ориз и да го оставите да се готви.

- Разучете кухненските уреди. Има много уреди, които правят готвенето по-лесно и по-бързо. Такива са кухненският робот, пасаторът, уредът за готвене на пара, този за ориз и други. Някои от тези приспособления ви спестяват време като готвят, докато вие правите други неща. Други улесняват и правят по-бързо супи, сосове и шейкове.

Хранете се здравословно и спестявайте пари

Здравословното хранене не е задължително да е скъпо. Всъщност приготвянето на храна вкъщи е чудесен начин да спестите пари. Бъдете креативни и се забавлявайте!

- Заместете в някои ястия протеините от месото с тези от зеленчуците, особено ако имате навика да ядете месо в повечето ястия. Бобовите растения са много по-евтини от месото.

- Намерете място, където се продават пресни домашни зеленчуци. Често можете да откриете продукти на много ниски цени. Освен това търговците често продават стоката от преди няколко дни на още по-ниска цена.

- Купувайте на едро. Намерете магазин, където продават на едро бобови растения, ядки, семена, зърнени храни. Съхранявайте продуктите в стъклени буркани, за да ги запазите пресни.

- Направете свои собствени версии на шейковете, сосовете и заливките. Те ще са много по-здравословни, а и са лесни за приготвяне. Една лесна заливка за салата например е: зехтин, оцет, горчица, подправки, малко сол и пипер. За шейк: половин банан, 6 ягоди, шепа боровинки, течност по избор (нискомаслено мляко или малко сок).

- Вземете си обяд от вкъщи. Вземете си неизядената храна от вкъщи или си купете съставки, с които да си направите собствен обяд. Да кажем, че харчите по 5лв за обяд всеки ден, това са 100лв за месец. Ако си носите сандвич от вкъщи, това не би струвало повече от 10лв на седмица, което са само 40лв на месец и така спестявате 60лв.

ХОРОСКОП СПОРЕД ДАТАТА НА РАЖДАНЕ:
ЛЮБОВЕН ХОРОСКОП
  • ЛИЧЕН ХОРОСКОП
  • ГОДИШЕН ХОРОСКОП
  • МЕСЕЧЕН ХОРОСКОП
  • БИЗНЕС ХОРОСКОП
  • ЗДРАВЕН ХОРОСКОП

  • Коментари ( 0 )

    Все още няма коментари.